Siirry sisältöön

Jenna, markkinointipäällikkö

Markkinointipäällikkö

Jenna, Kia Finland Oy

Työni Kialla on sekoitus luovuutta, strategista suunnittelua ja operatiivista toteutusta. Keskeistä työssä on yrityksen liiketoiminnan tavoitteista johdettujen markkinointistrategioiden suunnittelu ja toteutus. Tehtäviini kuuluu mediasuunnittelua, markkinointimateriaalien tarkastelua, erilaisia analyysejä liiketoiminnan ja brändin kehittämiseksi, raportointia yrityksen johdolle sekä markkinointibudjettien hallintaa. Lisäksi suunnittelen ja toteutan erilaisia tapahtumia. 
 
Työssäni parasta on mahdollisuus vaikuttaa brändin menestykseen. On äärimmäisen palkitsevaa nähdä, kuinka koko tiimin ja jälleenmyyjäverkoston yhteistyön tuloksena brändi kasvaa ja maine vahvistuu. Tämä työ ei ole vain työtä, vaan yhteinen matka kohti parempia saavutuksia, ja juuri ihmiset tekevät siitä merkityksellisen ja miellyttävän. 
 
Työskentely autoalan parissa on avannut minulle oven monipuoliseen oppimiseen liiketoiminnan ja markkinoinnin saralla. Jokainen päivä on tarjonnut uusia opetuksia ja haasteita, jotka ovat olleet välttämättömiä henkilökohtaisen kasvuni kannalta. Olen oppinut tunnistamaan markkinoiden mahdollisuudet ja kehittämään strategioita, jotka eivät ainoastaan vastaa liiketoiminnan tarpeisiin vaan myös ohjaavat brändiä kohti kestävää menestystä. 
 
Käytännön tekeminen on ollut avain oppimiseeni. Arjen työ markkinoinnin parissa on opettanut, miten strategiat käytännössä toteutuvat ja miten jokainen tehty päätös vaikuttaa lopputulokseen. Jokainen kampanja, tapahtuma tai markkinointialoitteemme on ollut oppimisen paikka, ja niiden kautta olen kehittänyt kykyäni sopeutua muuttuviin tilanteisiin ja reagoida nopeasti. 
 
Toistaiseksi suurin onnistumiseni on ollut osallistuminen Kian brändiuudistukseen. Nähdessäni brändimme kasvavan ja vakiinnuttavan asemansa markkinoilla olen ymmärtänyt, että kaikki tiimissämme ja laajemmassa Kia-verkostossa tekemämme päätökset ja vaivannäkö ovat olleet merkityksellisiä. Tämä yhteinen matka on rakentanut brändiämme entistä vahvemmaksi ja arvostetummaksi. 
 
Tulevaisuudessa tavoitteeni on jatkaa työskentelyä autoalalla ja laajentaa osaamistani liiketoiminnan kehittämisen ja markkinoinnin alueilla. 
 
Autoala tarjoaa uskomattoman monipuolisia mahdollisuuksia. Se ei ole vain moottoreiden ja renkaiden maailmaa, vaan ala, jossa voivat yhdistyä vaikka liiketoiminnan kehittäminen, markkinointi ja asiakaslähtöinen ajattelu. Työ autoalalla voi olla luova ja vaikuttava kokemus, missä pääset mukaan muotoilemaan tulevaisuuden liikkumista. Älä pelkää haasteita, vaan hyppää rohkeasti mukaan! 

Tutustu myös näihin mielenkiintoisiin myynnin ja markkinoinnin uratarinoihin

Automyyjä

”Nuorena tai naisena ei tarvitse arkailla autoalalla.”

Marketing & Sales Support Specialist

”Olen kiitollinen työstä, jossa viihdyn ja saan tukea omille ideoilleni.”

Myynninedistäjä

”Pääsen testaamaan kaiken merkkisiä autoja.”

Myyntiassistentti

”Kannattaa hakea, vaikkei omaisikaan kokemusta autoista.”

Myyntipäällikkö

”Tulokseen sidottu palkkaus on hyvä koulu mihin tahansa työhön.”

Tuoteasiantuntija

”Vaihdoin autoalalle turvallisuusalalta, enkä kadu päätöstäni hetkeäkään.”